2021. május 15., szombat

Linzer szivalekvárral, dióval

 Gyorsan valami egyszerűt, de finom sütit akartam készíteni. Linzerre esett a választás. A tésztájából maradt 2 tojásfehérje, ezt is fel akartam használni. Akkor abból legyen hab, bele egy kevés cukor, darált dió. Az ötlet jó de, hogy valami formája is legyen ennek a sütinek, a muffin sütő volt a legalkalmasabb. Így lettek muffin papírban sütött szilvalekváros, dióhabos linzer "kosárkák". A hab 12 db kosárkára lett elég. A maradék tésztát megtöltöttem, összecsuktam, sütöttem, porcukroztam. 

Recept 

  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg ráma margarin
  • 15 dkg porcukor
  • 1/2 cs. sütőpor
  • 1 cs. vanillincukor
  • csipet só
  • 1/2 citromhéj reszelve
  • 2 tojás sárgája

A lisztben a margarint elmorzsoljuk, hozzá vegyítjük a tojás kivételével, a por alapú anyagokat. A tojás sárgájával simára gyúrjuk össze . 1/2 cm vastagra nyújtjuk, 8 cm átmérőjű formával, vagy pohárral kiszaggatjuk. Megtöltjük lekvárral. 

Ha kosárkákat készítünk a 2 tojás fehérjéből kis cukorral habot verünk, darált diót keverünk hozzá, alulra lekvárt töltünk, rá kerül a hab.

170°C előmelegített sütőben 10-15 percig sütjük. Porcukrozzuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése