2014. március 15., szombat

Selyemmel hímezve...

Hazatért kézimunkának is nevezhetném! Közel 30 éve (1986), hogy ezt a hímzést készítettem. Nagy utat járt be a hímzés és a ruha, amelyet díszített. Selyem szállal hímezni nem könnyű feladat. Egy koszorús lánynak -vagy kettőnek- alkalomhoz illő ruhát kellett viselnie. Az anyukák úgy gondolták, hogy selyemmel hímzik ki a ruhákat. Első alkalommal a lakodalomkor viselték. A ruhát másodszor, bérmálkozáskor vették fel a leányok, ami midi változatot öltött. Több alkalom nem volt a használatra. Ki is nőtték őket. Én akkor sajnáltam elherdálni a hímzést, mert sok munka volt benne. Született egy hasznos ötlet. Terítőket szabtam belőle. A ruhák és a terítők, családi kalákában készültek.
  • az unokanővér varrta
  • a nagynéni drukkolt rá virágokat
  • az anyukák hímeztek
  • a kinőtt ruhából készült terítőcskék szegélyét, a nagymama húga hímezte, varró géppel
  • a ruha ujjából a közelmúltban készítettem tűpárnát 
A terítők a lányom stafírungjába kerültek. Majd a szekrények mélyére. Végül a leányom vissza hozta nekem, mondván illik a lakás színeihez. Így zárult a kör. A ruha ujjrészén még akad néhány szép hímzett virág. Azokat sem hagyom elveszni, ha eljön az ideje, újra felhasználom.
Megkerültek a fotók is a történethez!
terítők és tűpárna

ruhák

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése