2023. október 22., vasárnap

Citromos grízhab (laktóz mentes)

 Gyerekkorunk kedvenc édessége a grízhab. Most citromosan készítettem, de befőtt levéből, vagy szűrt gyümölcsléből is elkészíthető. A víz helyett, akkor azt a folyadékot használjuk. Olcsó kiadós desszert.


Recept: 1/2 l víz, 3 kanál búzadara, 6 kanál cukor, 1 citrom héja és leve. Tetejére 2 dl növényi habkészítmény (vegán Hulala)

Elkészítés: A vízbe beleteszem a hozzávalókat, felfőzöm, míg a dara megpuhul és jól megdagad, átlátszó, enyves állagú. (Én pár csepp sárga ételszínezőt is tettem bele) Kihűtjük. Habverővel már langyos állapotban jól átkevertem. Hidegen habverővel, géppel, felhabosítom. Nem kell félni, kb. 10 perc alatt, nagyon finom hab lesz belőle! Kis tálkákba szedem, hűtőbe teszem, majd a tetejét növényi habbal, lekvárral vagy gyümölccsel díszítem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése