2020. május 3., vasárnap

Hamis trúrós szelet, képpel, recepttel...

Ez a süti nagyon megnyerte a kóstolók tetszését. Hasonló az alapanyag szükséglet mint ami a tejfölös csodasüti recepthez kell.
Egy kicsit variáltam a saját elkészítésen. Állítom, hogy így még finomabb, könnyebb lett.
Az alapanyagoknál a tejföl mennyiségen emeltem. A krémet pedig 2 részletre osztottam.

Hamis túrós szelet
Tészta: 40 dkg liszt
             25 dkg margarin
             10 dkg cukor
              4 tojás sárgája
              1 cs. sütőpor
              1 citrom héja + leve
              1 csipet só
               pici fahéj

Krém:   5 dl tej
             7 evőkanál cukor
             2 cs. vaníliás pudingpor
             2 cs. vaníliás cukor
             60 dkg tejföl 20 % -os
             4 tojás fehérje
             1 marék mazsola
             1/2 citrom héja

Elkészítés: A pudingport a cukrokkal felfőzzük a tejben, kihűtjük. Apránként hozzáadjuk a tejfölt, reszelt citromhéjat. Krémmé keverjük. Kétfelé osztjuk.
A tészta hozzávalóit össze dolgozzuk. 2/3 részét sütőpapírral bélelt 25x38 cm-es tepsibe helyezzük.
A krém egyik feléhez hozzá keverjük a mazsolát. Egyenletesen  rákenjük a tepsiben lévő lapra.
A tojás fehérjéket habbá verjük, óvatosan hozzá keverjük a krém másik felét. Rákenjük a már  tepsiben lévő krémre.
A maradék 1/3 tésztából rácsot készítünk, ezzel díszítjük. Én sodortam, de derelye vágóval is készíthetjük.
Előmelegített 180°-os sütőben, légkeveréssel, középső rácson, 40 percig sütjük. Kihűlés után a tepsiből a papír segítségével egy tálcára kiemeljük, szeleteljük, porcukrozzuk. 😋

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése